De Sociale Medier

Tilstedeværelsen på Facebook og øvrige sociale medier er vigtigere end nogensinde – af flere årsager.

Det vigtigt at opfylde de krav, som bl.a. Google stiller, om en bred tilstedeværelse på nettet. Med det menes der, at virksomheder er repræsenteret på mere end én platform (websitet).
De oplagte platforme er, for de fleste virksomheders tilfælde, Facebook, LinkedIn, YouTube, Google +1 og Twitter.

Det kan umiddelbart virke uoverkommeligt at opdatere alle disse medier, samtidig med at websitet også skal opdateres – det er dog slet ikke så uoverkommeligt, som det virker som.
Det handler om at få alle disse medier til at spille sammen, i en fælles integration. Dette er muligt med de fleste af platformene.

Årsagen til kravet om en bred tilstedeværelse, er en konsekvens af Googles oprydningsprocess, som de med stor succes har gennemført af flere omgange.

Bred tilstedeværelse er vigtig!

I dag er det meget simpelt at blive udelukket fra indekseringen, men til gengæld også meget simpelt at få nogle gode placeringer, hvis man opfylder kravene korrekt.

Når der så kræves en bred tilstedeværelse, er det fordi Google ønsker at bl.a. virksomheder gør så meget ud af deres online indsats som muligt, for at Google på den måde kan sikre at de leverer brugbare og kvalitets resultater, ved søgninger i deres søgemaskine.

Google “holder øje” med, om virksomhederne virkelig mener det alvorligt, når de forsøger at få de attraktive øverste placeringer i søgemaskinerne. Det er derfor vigtigt at være til stede på eks. YouTube, som Google ejer. Det er også vigtigt at registrere sin virksomhed i Google Maps og selvfølgelig at oprette en profil på Googles eget netværk, Google +1.

Google arbejder også tæt sammen med de store sociale netværk og live indekserer statusopdateringer m.m., fra både Facebook og Twitter.

Det er indlysende, at når Google har “set” at en given virksomhed er repræsenteret alle disse steder, er det sandsynligvis fordi virksomheden ønsker at gøre meget ud af deres online indsats. Dette gør det meget lettere for Google at leverer de rigtige resultater ved søgninger.